maandag 17 september 2012

Toch jonge vissjes

17 September 2012

Mijn naam is Madelief.
Ik ben 10 jaar oud en ik doe mee met het kinderpersbureau.(heel leuk!)
Ik heb een kat, een hond, een papagaai, 25 vissen in de vijver, een cavica en 31 vissen in mijn aquarium .
Hoe ik aan 31 vissen kom?
Dat zal ik vertellen.

Het begon op zaterdag 15 September:
Ik had vrijdag avond een feestje van mijn nicht en het werd er laat, dus ik sliep tot 10 uur s'ochtends.
Toen ik wakker werd zag ik iets in mijn aquarium bewegen.
Toen ik ging kijken zag ik dat het een jong visje was. (en ik dacht toch echt dat ik alleen mannetjes had!)
Ik vond het natuurlijk leuk maar ik had gelezen dat de volwassen vissen de jongen op kunnen eten.
Dus moest ik ze allemaal vangen en apart doen. (het werd echt een vreselijke bende!)
Uiteindelijk na veel gedoe had ik alle vissjes in een vissenkom gedaan.
Mijn ouders waren er niet er blij mee maar ik heb belooft ze niet allenmaal te houden. (tsss, alls of ik ze allenmaal zou houden! dan had ik 3 aquariums nodig)
Dus om te zorgen dat ze een goed thuis krijgen ben ik van plan er een paar aan mijn vrienden en buren te geven als ze dat willen.
en als het mag geef ik er ook een paar aan mijn school (het Honk) als dat mag.
en als jij er misschien er ook een paar wil, vertel het me dan maar en als er genoeg over blijven mag je er ook een paar hebben.


                                 




Geen opmerkingen: