woensdag 10 oktober 2012

Interview met mama (Blog van Luc)

Interview van Luc met mama

Had u vroeger vrienden?
Ja, ik had vroeger best wel veel vrienden.

Maakte u vroeger ruzie?
Niet zoveel, maar met mijn zus weleens. Daar moest ik mijn kamer mee delen en wij hadden een heel ander smaak. Wat mijn zus leuk vond, vond ik stom en wat mijn zus stom vond, vond ik leuk.

Was u de oudste of jongste in het gezin en hoe vond u dat?
Ik was de jongste in het gezin en dat vond ik soms leuk en soms heel erg vervelend.

Wie was de persoon die naar u luisterde als u boos was?
Mijn moeder, oma dus.

Voelt u zich nog wel eens kind?
Ja, gelukkig wel!

Wat vond u vroeger leuk thuis en wat niet?
Ik vond een heleboel leuk, maar wat ik echt niet leuk vond was dat we altijd om acht uur             koffie dronken met z'n allen, maar dat opa dan altijd het nieuws wilde kijken en je dan  niet mocht praten , omdat opa anders het nieuws niet hoorde. Dat vond ik stom. Dan dacht ik,    dan kunnen we beter een ander moment koffie drinken.
En voor de rest vond  ik het vooral leuk dat we op zondagmiddag vaak met z'n allen gingen      sjoelen.
Wat vind u leuk aan mij opvoeden en wat niet?
Aan jou opvoeden? Ik vind het leuk om te zien dat je steeds meer dingen kan en steeds meer dingen leert, dat je steeds meer een eigen persoon wordt, die weet wat hij belangrijk vind en wat niet. En wat ik niet leuk vind, is niet zozeer aan jou opvoeden maar aan jullie alledrie opvoeden is als jullie een dag hebben waarop jullie alle drie niet luisteren. Daar wordt ik weleens moe van.

Wat is de belangrijkste regel in huis?
Dat je van de Here God moet houden en als je dat doet dan ga je van jezelf houden en van  anderen.

Wat zou u me graag willen leren?
Ik zou je graag willen leren dat je stevig in je schoenen staat. Dat je voor jezelf durft op te         komen, dat je alles durft te zeggen, omdat je weet dat je zelf heel belangrijk bent. Maar dat      kun je ook al een beetje.best goed en dat vind ik heel knap van een 9-jarige.

Waar vind u dat ik goed in ben?
Oooh, je bent in een heleboel dingen goed. Maar je bent in ieder geval goed in met je     playmobil spelen. Maar wat ik vooral heel goed vind, is dat je zo goed bent in weten wat een ander nodig heeft, in zorgen  voor een ander; in je in een ander verplaatsen. En dat vind ik heel knap van een 9-jarige.

Weet u alles?
Nee, ik weet niet alles! Gelukkig niet, want dan zou het saai zijn, want dan zou ik niets te          hoeven te leren.

Wat was uw leukste vak op school? En waarom?
Ik vond het sowieso leuker om naar school te gaan dan vakanties, want ik vond het gewoon      leuk om naar school te gaan. Ik vond taal heel leuk, want daar was ik heel erg goed in. En ik    vond geschiedenis bij meester Ranter heel leuk, want hij kon zo mooi vertellen over de     geschiedenis.

Hoe vind u het om daar mij geïnterviewd te worden?
Ik vind het leuk om door jou geïnterviewd te worden!

Vond ik de fles leuk?
Nee, je vond de fles niet leuk! Je vond de fles niks. Je wilde helemaal niet uit de fles drinken    en je hebt er ook maar kort uit gedronken.

Wie vind u liever: Mart, Anne of mij?
Gelukkig hoef ik daar niet te kiezen, want ik vind jullie allemaal heel erg lief. Ik houd van         jullie allemaal evenveel. En gelukkig zijn jullie allemaal anders, dus ik vind jullie allemaal          anders, maar niet de een liever dan de ander. Ik heb soms wel momentjes dat ik denk, nu is     die even liever en nu is die even liever. Maar ik vind jullie alle drie even lief!



Geen opmerkingen: