donderdag 12 september 2013

Wie ben ik?....in Pic Art

Allereerst......De vakantieblogs zijn klaar! :)

Jammergenoeg lukte het niet om deze af te laten maken door de Bloesemkids zelf, want de computers bleven steeds hangen op hetzelfde scherm. De meeste blogs waren al zo goed als af, bij sommigen heb ik nog een aantal dingen toegevoegd. Ik vind ze erg leuk geworden. Super om te lezen wat de kinderen hebben gedaan en te kijken naar de zonnige vakantiefoto's.

Deze week hebben we de Ipads weer eens goed ingezet. Vorig jaar hadden we er nog 3, maar dit jaar mogen we ons zeer gelukkig prijzen met 7 (!) Ipads. We hebben ook een grote groep kinderen, dus dit werkt heel erg prettig. Ik had jullie vorige week een tip gegeven door het logo van Instagram te plaatsen. Het was dan ook erg leuk om te zien dat Daniel zijn tablet had meegenomen en de app Instagram had geïnstalleerd. Toch werd het uiteindelijk geen Instagram meer, want ik kreeg een tip van een collega van een andere leuke app, namelijk Pic Art. 

Alle namen van de kinderen stonden op een papiertje. Om beurten kregen de Bloesemkids de beurt om een naam te trekken. Met deze persoon gingen ze samenwerken. Dit heb ik bewust zo gedaan, zodat kinderen ook eens met iemand anders samenwerken. Zo leren we elkaar allemaal kennen bij het Kinderpersbureau.  
Ze kregen de opdracht om elkaar vragen te stellen over zichzelf. Zo konden ze al meer over elkaar te weten komen. Daarna moesten ze deze informatie omzetten in beeld. Bijvoorbeeld: Juf Heidi houdt van de kleur roze, werkt bij de bibliotheek, is vaak vrolijk, heeft blond haar en houdt van chocola. De kinderen gingen op zoek in en rondom de school om hier foto's van de maken. Deze foto's werden dan in een collage in Pic Art gezet.

Het was best een pittige opdracht. Een paar leerlingen zijn al klaar. Kunnen jullie raden om wie het gaat? 




Als afsluiting kregen we heerlijk snoepie van Matthijs. Hij vierde samen met ons dat hij 9 jaar is geworden. Bedankt Matthijs! Leuk dat je dit ook met de Bloesemkids wilde vieren! 




1 opmerking:

Anoniem zei

Ik herken mijn dochter! Volgens mij zie ik Anne namelijk terug. Leuk gedaan!
Daniëlle van Cadsand