dinsdag 16 september 2014

Bloesemkids Kapelle breidt zich weer uit

In het nieuwe schooljaar zijn er al weer een aantal nieuwe aanmeldingen voor het kinderpersbureau. De vorige keer vertelde ik dat ons team versterkt werd door Mees en Bente en ook deze week kan ik jullie vertellen over twee nieuwe gezichten; namelijk; Thijs en Maxim. De groep wordt steeds diverser, want we zitten in verschillende leeftijden van kinderen uit groep 5 tot en met groep 8. Iets dat ik zelf enorm leuk vind!
Je kan goed zien dat de oudere kinderen graag de jongere kinderen willen helpen en willen laten zien hoe iets werkt. Daarnaast is het voor mij ook een uitdaging om de ouderen te blijven prikkelen, zodat zij ook uitgedaagd blijven. Afgelopen maandag stond de les in afmaken van de opdrachten van de afgelopen weken. Dat betekende dat de perskaarten werden afgemaakt, dat er blogs werden geschreven waarin de bloesemkids zich voorstellen en dat er een foto werd gemaakt en bewerkt met de app Pizap. Deze werd dan bij de blog geplaatst.
Voor de snelle kinderen was er nog een klaaropdracht. Zij mochten meedenken en op zoek naar leuke begin- of eindspelletjes. De criteria was de tijd van het spel, het aantal kinderen van de groep en de eventuele benodigdheden voor het spel.
Iedereen heeft keihard gewerkt! We wilden nog een eindspel spelen, maar toen we op de klok keken, was het al weer tijd om naar huis te gaan.
Ik wens jullie heel veel lees- en kijkplezier met alle blogs van de Bloesemkids!

Geen opmerkingen: